czwartek, 18 sierpnia 2011

Tanzania - Paweł Dobrzyński - Klub Podróżnik

Klub Podróżnik zaprasza 25 sierpnia o 19:00 na spotkanie z Pawłem Dobrzyńskim i slajdy z Tanzanii. Kilka słów o podróży Pawła:


"Pole, pole" - jeśli chcesz wiedzieć co to znaczy, a nie masz czasu
uczyć się Suahili zapraszam Cię na pokaz slajdów

z dalekiej Tanzanii.
Nie zwiedzałem Zanzibaru, nie drapałem się na Kilimandżaro (może kiedyś),
ale z przyjaciółką podróżowaliśmy po zupełnie nie turystycznych rejonach kraju.
Przez większość czasu przebywaliśmy wśród mało znanego plemienia Sukuma.
Opiekowali się nami Polscy Misjonarze SMA. Byliśmy na pięciu misjach, wszystkie o różnym charakterze:


miasto, wieś; jezioro Wiktorii, półpustynia; miejscowość turystyczna, świat gdzie łatwiej spotkać
albinosa niż europejczyka. ;) Dużo przebywałem z lokalną ludnością.
Obserwowałem pracę małych misji katolickich. Odwiedziłem polski cmentarz pod Kilimandżaro,
a także byłem na podwieczorku w domu ostatnich żyjących Polaków, którzy wraz z Armią Andersa
jako dzieci uciekali z Syberii.


Podróżowaliśmy lokalnym transportem: pociągiem, autobusami, jeepem.
Podróż trwała raptem miesiąc, ale chętnie dzielę się tym co mnie zachwyciło, zadziwiło.... :)

Tanzania - Paweł Dobrzyński - Klub Podróżnik







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz